14 Soluții pentru un mai bun management al timpului

Solutii pentru un mai bun management al timpului

Mulți își doresc să fie propriul lor șef. Majoritatea rămâne la stadiul de vis, dar pentru cei care riscă și încearcă, există câteva aspecte care par minore, dar care până la urmă pot decide soarta demersului. Lumea se concentrează, și pe bună dreptate, pe chestiunile majore: să dezvolte produsul și serviciul, să gasescă clienți, distribuție, promovare, networking și tot așa. Doar că uneori, buturuga mică răstoarnă carul mare.

Când ai trecut de la condiția de angajat la cea de antreprenor, constați că în loc să muncești 8 ore pe zi, muncești 12. Cum să faci ca aceste 12 și, uneori, plus ore să fie cât mai productive? Urmează câteva dintre sfaturile de mai jos, care te ajută să-ți planifici cât mai eficient ziua de lucru, astfel încât să-ți rămână și ceva timp pentru tine și familie.

Pune ordine în ziua de lucru:

  1. Începe cu un mic studiu al obiceiurilor zilnice. Cum decurge ziua ta de lucru? Care sunt activitățile care îți mănâncă cel mai mult timp? Coincid ele cu activitățile care dau cele mai bune rezultate? Poate constați că, din ziua ta de lucru, o oră o petreci vorbind cu rudele și doar 15 min dând telefoane clienților. Timp de 2-3 zile încearcă să ții un jurnal al activităților zilnice ca sa identifici problemele.
  2. Fă de cu seară o listă cu ce ai de rezolvat a doua zi. Începe lista cu ce e mai important și continuă în jos (stabilește prioritățile, adică).
  3. Nu începe ziua răspunzând la mailuri, ci rezolvând cea mai importantă problemă din lista de mai sus.
  4. Nu răspunde la mailuri doar pentru că îți apar în inbox. Cele mai multe mesaje pot aștepta câteva ore, sau chiar o zi (valabil și pentru telefoane).
  5. Unele întâlniri se pot rezolva pe Skype, nu e neapărat nevoie să pierzi timp cu deplasarea.
  6. Asigură-te că pentru fiecare întâlnire sau discuție de afaceri ai pregătit o agendă clară și ai alocat o perioadă rezonabilă de timp. Fără o agendă și un termen limită, întâlnirile au prostul obicei de a se întinde la nesfârșit. În principiu, o oră ar trebui să fie timp suficient să discuți ce e de discutat.
  7. Deleagă. Tuturor ni se pare că noi și numai noi știm cum să facem una sau alta. Ca lucrurile să funcționeze, nu e nevoie ca tu să controlezi fiecare detaliu al afacerii tale. Dă-le și altora o șansă și limitează-te la supervizare.
  8. Petrece mai puțin timp pe rețelele sociale (excepție, cei care implementează strategii de online marketing).
  9. Împacă-te cu ideea că mai mereu, la sfârșitul zilei, vor mai fi lucruri rămase de bifat pe listă.
  10. Oricât de multe ai avea de făcut, evită să lucrezi nopțile. Oboseala te face neatent și mai puțin productiv. Riști ca apoi sa lucrezi mai mult reparând greșelile.
  11. Stabilește o rutină zilnică (o ordine în care faci lucrurile și un timp clar alocat pe fiecare activitate) și încearcă să te ții de ea (vor mai fi evident și excepții, asigură-te că nu devin regulă).
  12. Folosește-te de timpii morți. Sunt momente când trebuie să aștepți (la bancă, înainte de o întâlnire). În loc să te enervezi că pierzi vremea, profită să citești articolul ăla interesant pe care l-ai tot amânat sau să răspunzi la mailuri (smartphone!).
  13. Organizează-ți spațiul de lucru din calculator. Nu mai pierde vremea căutând contractul nu știu care, de acum nu știu când. Denumește documentele astfel încât să știi ce e în ele fără se le deschizi înainte și fă-ți un sistem de fișiere clar împărțite, care să îți permită o căutare rapidă. Elimină haosul din calculator acum!
  14. Pune mereu deoparte timp pentru ceea ce îți place să faci. Ca să ai energie, trebuie să îți reîncarci bateriile. Și nu uita să petreci timp cu cei dragi.

Aveți și alte idei despre cum ne putem îmbunătăți productivitatea? Ne-am bucura să ni le spuneți în comentarii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *